Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Google’a rakip oldular! Mercedes, BMW ve Volkswagen’den dikkat çeken ortaklık

Aralarında Mercedes-Benz, BMW ve Volkswagen’in de olduğu Almanya otomotiv sektörünün önde gelen 11 şirketi, yeni nesil araç yazılımlarında Google gibi teknoloji devleriyle rekabet edebilmek için güçlerini birleştirdi.

BMW’den EV çağına yeni soluk: 800 km menzil, ışık hızında şarj

Alman otomotiv devi BMW, elektrikli araç pazarındaki iddiasını yeni nesil iX3 ile güçlendiriyor. Şirketin “Neue Klasse” adını verdiği yepyeni platform üzerine inşa edilen ilk seri üretim model olacak iX3, 2025 IAA Mobility fuarında dünya prömiyerini …

TECNO yeni CAMON serilerini Türkiye’de ön siparişe açtı

TECNO, amiral gemisi deneyimini uygun fiyatla sunan yeni CAMON 40 Serisi’nin en güçlü üyesi CAMON 40 Premier 5G ve CAMON 40 modelini ön siparişe açtı. CAMON 40 Premier 5G, 29 bin 999 TL, CAMON 40 12/256 GB ise 19 bin 999 TL’den ön siparişe çıkarıldı.

ChatGPT çöktü mü, 10 Haziran ChatGPT’de sorun mu var?

Dünyanın dört bir yanından milyonlarca kullanıcı, 10 Haziran 2025 sabahı itibarıyla ChatGPT’ye erişim sorunları yaşıyor. Peki, ChatGPT çöktü mü?

İki galaksi kümesi çarpışmaya hazırlanıyor. Hem de ikinci kez!

Bir milyar yıl sonra tekrar çarpışacak olan iki galaksi, bu tür çarpışmaların dinamikleri hakkında yeni bilgiler sunacak.

Microsoft’tan el konsolları için devrim gibi yenilik: Windows ve xbox birleşiyor

Asus ile duyurulan yeni ROG Xbox Ally cihazları, Windows’un altında çalışan ve tüm PC oyunlarını tek bir yerden başlatan tam ekran bir Xbox deneyimi sunacak. STEAM DECK’E KARŞI YENİ ARAYÜZ Microsoft, üç yıl önce piyasaya sürülen Steam Deck’e yanıt …