Türkiye’nin En Değerli Markaları Açıklandı: Brand Finance 2025 Raporu
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 125” çalışmasını 2025 yılı için güncelledi. Yayımlanan raporda, sermaye piyasasındaki markaların artmasıyla liste, 100’den 125 markaya genişletildi.
THY, 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle listenin zirvesinde yer aldı. Arçelik 1 milyar 645 milyon dolarla ikinci sırada bulunurken İş Bankası da 1 milyar 240 milyon dolarla üçüncü oldu. Vestel ise geçen yıla kıyasla bir basamak gerileyerek dördüncü sıraya indi.
Ford Otosan 905 milyon dolarla beşinci, Ziraat Bankası 875 milyon dolarla altıncı, LC Waikiki 828 milyon dolarla yedinci sırada yer aldı. Garanti BBVA, Yeni Rakı, Vakıfbank ve diğer markalar da listede kendilerine yer buldular.
Geçen yıl 20’nci sıradan listeye giren Türkiye’nin ilk elektrikli otomobil markası Togg, 179 milyon dolarlık değeriyle yine listede yerini korudu. Aynı şekilde bu yıl listenin yeni üyeleri arasında 24 marka yer aldı. Bu markalar arasında Altınkılıç, Doğan Trend, Hepsiburada gibi tanıdık isimler bulunmaktadır.
- Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, 125 markanın toplam değerinin geçen yıla göre yüzde 15,6 artarak 17 milyar dolara yükseldiğini belirtti.
- İlgüner, “Markalı yurt dışı satışları yapan hazır giyim markalarının değerlerinde artış gözlemlenmesi, sektördeki markalaşma trendini vurgulamaktadır.” dedi.
- Araştırma sonuçlarına göre, Türk markalarının küresel alanda kabul görmesi, havacılık ve savunma sektörü markalarının da değerlerini yükseltmektedir.
2025 Yılı Türkiye’nin En Değerli 20 Markası ve Marka Değerleri
Marka | İş Kolu | 2025 Marka Değeri (milyon dolar) |
Türk Hava Yolları | Hava Yolu | 2.266 |
Arçelik | Dayanıklı Tüketim | 1.645 |
İş Bankası | Banka | 1.240 |
Vestel | Dayanıklı Tüketim | 928 |
Ford Otosan | Otomotiv | 905 |
Ziraat Bankası | Banka | 875 |
LC Waikiki | Hazır Giyim | 828 |
Garanti BBVA | Banka | 721 |
Yeni Rakı | Alkollü İçecek | 590 |
Vakıfbank | Banka | 386 |